منتدى مزيكا توداى
هههههههه قفشتك انتا عضو معانا ومش مسجل الدخول سجل دخولك يلا بسرعة
اها شكلك زائر منور المنتدى وياريت تسجل معانا فى منتدى مزيكا

واهلا بكل اعضاء مزيكا الجدد

منتدى مزيكا توداى

تحميل افلام اجنبى افلام عربى برامج مسلسلات صور اخبار الفنانين اغانى جديدة مشاهدة مباريات بث مباشر
 
الرئيسيةالرئيسية  س .و .جس .و .ج  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 
 

 اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
moody
المشرف العام
المشرف العام
avatar

الدرجات : 2110


مُساهمةموضوع: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    الإثنين أكتوبر 04, 2010 11:18 pm

جمهور تونس او حتي اي جمهور عربي او اي جمهور من اي بلد في العالم ..
لو كان مكانهم كان هيعمل زيهم ..
زي ما بيقول المثل .. اللي يلاقي دلع وما يدلعش ..

بلد ونظامها يُعلي الاجانب فوق شعبه ..
يحرم شعبه من لقمة الخبز وشربة الماء ..
والشعب لايجد اي غضاضه في ذلك ولا يبدي اي إمتعاض فعلي ..
الشعب راضي جدا ومنشكح جدا جدا ..
ليه نزعل بقي ونلوم النهاردة تونس وبالأمس الجزائر وقبلها الخليج .. !!
العيب مش من عندهم .. العيب فينا ..

دلوقتي بنشوف المخبر اللي قتل ابن بلده المصري خالد سعيد بأيادي واثقة وبخطوات ثابته هو نفسه المخبر الذي يتلقي صفعا وضربا من الأجانب بكل رضي وإستكانه وذل وإنكسار ..

هذه الإستكانه ليست ظاهره طارئه ولكنها ثقافة تربوية ممتده خلال أجيال ..
علي مدي ما يزيد عن 100 عام من الاحتلال الأجنبي المصري او المصري المصري ....
اشبه بالجين الذي تأصّل ..
ثم بدأ توارث ذلك الجين أو تلك الثقافات وتمريرها تحت شعارات الحكمة والتعقّل الأجوف ..
ليسهل علي العقول أستساغتها دون تدقيق ..

النظام الحالي يقوم بشئ بسيط جدا ..
هو انه يستغل بذكاء موروثات الاستكانه والهوان لصالحه ..
كالعم الخائن لصلة رحمه .. فيأكل مال أبناء أخوه الصغار بكل برود وبلا شفقه ..

كمية الفقر والجهل والمرض ..
جعلت شعبنا غير رشيد , لدرجة ان يأكل أمواله الأوصياء ثم يشتتون أنتباهه بقليل من الماء في القدر علي النار ليقتنع أنه طعام ,
المفاجأة ,,,
أن الشعب فعلا يقتنع ولا يمتعض ..

إذن المنطقي أننا لا نلوم علي اي من كان ...
فشعبنا هو من قبل الهوان من نظامه المستبد ( الوطني المزيف ) علي مدي 50 عام أو يزيد ..
والأن
كشعب نحصد ما غرسناه في أنفسنا من إستكانه ورضي بالهوان ..


طلقات رصاص
بس الضرب فى الميت حراااااااااااام

اليكم اليويتوب اتفرجو شوفو


http://www.youtube.com/watch?v=b-O3sBzEQNE&NR=1
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ήóύяĄň
رئيـــس مجـلـس الادارة
رئيـــس مجـلـس الادارة
avatar

الدرجات : 680


مُساهمةموضوع: رد: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    الثلاثاء أكتوبر 05, 2010 5:04 am

بص يا مودى انا اتفرجيت اكتير على برامج رياضه بهاليومين وكتير عصبت من حكيون

يعنى شو كل مره يحصل شى يحكوا هيدول قله غوغائيه

شو كل ماالمصرين ينضربوا وينهانوا بيكونووا قله غوغائيه


لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا


هيدا اكتير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moody
المشرف العام
المشرف العام
avatar

الدرجات : 2110


مُساهمةموضوع: رد: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    الأربعاء أكتوبر 06, 2010 6:23 pm

ήóύяĄň كتب:
بص يا مودى انا اتفرجيت اكتير على برامج رياضه بهاليومين وكتير عصبت من حكيون

يعنى شو كل مره يحصل شى يحكوا هيدول قله غوغائيه

اتفضلي انا نفسي اعرف لحد متي هنحنرم ناس مبيحترمناش

بجد شي لايطاق يعني الدوله الوحيده الي بتكرم الغريب علي ارضها مصر

مع اننا بيحصل معنا العكس في اي دوله نسفرها

بجد القانون ده يعني قل من كرمتنا لان الاحترام في زمانه ده

الظاهر بقي شي وحش وضعف ايه ده والله شي لايطاق


شو كل ماالمصرين ينضربوا وينهانوا بيكونووا قله غوغائيه

شوفتي كيف قله غوغائيه ال والله لو احنا عملنا في تونس كده

مكناش رجعنا الحق علي حكومتنا ربنا يخدهم ويرحنا ليه ميكنش المعامله بالمثل مثلا الي يحترمنا

اها نشيلو علي راسنا والي يقل ادبو يا خد علي راسو

يعن لو جمهو الاهلي الي عمل كده والله كان الامن المركزي بهدلهم

ايه القانون الظالم ده اتزكر ماتش كان بين الاتحاد السكندري والاسماعيلي

وحصل بس مناوشات بين الجمهوين اعتقلو المائات وغرموهم غرامات باهظه

بس دول غرب ضيوف يهنونا نحترمهم ايه السساجه دي الغريب لازم يكون اديب

حسبي الله ونعم الوكيل في دي حكومه الله ياخدهم ويرحنا منهم يارب

يسلمو اديكي نوران


لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا


هيدا اكتير

يسلمو اديكي شكرا علي مرورك نورتي الموضوع


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ѕαнσяα
مدير
مدير
avatar

الدرجات : 2445


مُساهمةموضوع: رد: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    الخميس أكتوبر 07, 2010 4:01 am

الله ينتقم منهم ولك شو هاد عنجد بكره انا صرت كرة القدم

هاي كلها مشاكل

يسلمو مودى

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ήóύяĄň
رئيـــس مجـلـس الادارة
رئيـــس مجـلـس الادارة
avatar

الدرجات : 680


مُساهمةموضوع: رد: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    الخميس أكتوبر 07, 2010 5:11 am

لا بصوا يا جماعه فى متل بيقول


العيب ما بتكره الا الاحسن منها

هما محروقين من الشعب المصرى لانه اصلى واكرم اكيد

وبالرغم من اللى ساووه فيهم ماحدا حكالون شى بس هيدا ظلللللللللم اكبيرررررررررررررررررر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moody
المشرف العام
المشرف العام
avatar

الدرجات : 2110


مُساهمةموضوع: رد: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    السبت أكتوبر 09, 2010 3:27 pm

รคђ๏гค كتب:
الله ينتقم منهم ولك شو هاد عنجد بكره انا صرت كرة القدم

هاي كلها مشاكل

يسلمو مودى


سحروه نورتي بصي ياسحر مش الكوره الكوره ملهاش دخل


احنا حكومتنا عايزه كده زي ماتقولي الشعب كتر بقي ورخص للاسف

احنا نحترم الغريب في بلدنا والغريب لا بيحترم نفسو لا في بلدنا ولافي بلدهم

يسلمو اديكي سحوره نورتي الموضوع

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moody
المشرف العام
المشرف العام
avatar

الدرجات : 2110


مُساهمةموضوع: رد: اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه    السبت أكتوبر 09, 2010 3:32 pm

ήóύяĄň كتب:
لا بصوا يا جماعه فى متل بيقول


العيب ما بتكره الا الاحسن منها

هما محروقين من الشعب المصرى لانه اصلى واكرم اكيد

وبالرغم من اللى ساووه فيهم ماحدا حكالون شى بس هيدا ظلللللللللم اكبيرررررررررررررررررر

لا ينوران دا موقف للاسف سازج يعني الشعب المصري للاسف

الحكومه هتعلمو الجبن مع ان عمر الشعب المصري ما كان ولا هيكون جبان

بس انتي شايفه قانور مد الطوارئ دا مقيد الشعب جدااااا

الشعب المصري عامل زي الوحش المقيد ماينتفض ويفك قيودو

مش عايز اقولك هيعمل ايه هيحرق العالم باكمله

حسبي الله ونعم الوكيل

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
اعتداء جمهور الترجي التونسي علي امن استاد القاهره تحت مري ومسمع قوات الامن المصريه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى مزيكا توداى :: المنتديات العامة :: منتدى مزيكا العام-
انتقل الى:  

دردشة مزيكا
لتغيير اسمك فى الشات اضغط اول اسم فى القائمة على اليمين باللون الاخضر